Međunarodni dan savjetodavnih linija za djecu

Objavljeno: 17.05.2016

 

 

 

 

 

 

Danas Hrabri telefon obilježava Međunarodni dan savjetodavnih linija za djecu! Draga djeco i mladi, u nastavku pročitajte najčešća pitanja i odgovore o savjetodavnoj liniji za djecu.

Razmišljaš o tome da nazoveš Hrabri telefon, a ne znaš što te tamo čeka? Misliš da je tvoj problem premalen ili bezvezan da bi o njemu razgovarali? Pitaš se kako započeti razgovor?

Puno djece i mladih nam kaže da su se u jednom trenutku pitali neka od ovih pitanja. Zbog toga smo ti ovdje napisali odgovore na razna pitanja koja bi ti se mogla javiti. Ako ti je draže gledanje videa od čitanja, možeš pogledati i naš kratki video: ovdje.

 

Kako je to kad se javiš Hrabrom telefonu?

Tko je osoba s druge strane?

Savjetovatelji Hrabrog telefona su educirani mladi ljudi koji puno slušaju i pričaju s djecom i mladima. Oni su svi volonteri, što znači da za svoj rad na Hrabrom telefonu ne dobivaju novac.

Savjetovatelj Hrabrog:

Naši savjetovatelji su svi u jednom trenutku bili djeca i imaju različita iskustva iz svog djetinjstva, ali neće pretpostavljati stvari o onome što te muči ili kako se možda osjećaš. Njihov fokus ćeš uvijek biti ti i zbog toga savjetovatelji ne pričaju o sebi i ne odgovaraju na osobna pitanja. Savjetovatelji su stvarne osobe koje brinu o tebi i žele ti pomoći.

 

Što trebam reći kada se javim?

Razgovarati sa savjetovateljima može biti teško kada se osjećaš uzrujano ili vrlo povrijeđeno i vjerojatno tada ne znaš što reći. Naši volonteri će ti dati vremena koliko god ti treba, a na početku razgovora možete razgovarati o nekim temama koje su ti možda ugodnije. Postoje i neke stvari koje možeš napraviti prije nego što nam se javiš koje bi ti mogle olakšati razgovor:

Koje vam informacije moram dati?

Važno nam je da znaš da nam ne moraš reći ništa što ne želiš – sam/a odabireš što ćeš nam reći. Savjetovatelj te može pitati neka pitanja da bi pokušao bolje razumjeti kako se osjećaš i da bi ti mogao bolje pomoći. Ni na ova pitanja ne moraš odgovoriti ako ne želiš.

Ako se predomisliš i ne želiš više razgovarati, to je isto u redu. Možeš opet nazvati bilo kada, čak i ako nismo razgovarali tijekom tvog prvog poziva. Ponekad djeci i mladima treba nekoliko poziva, chatova ili e-mailova da bi nam rekli što ih muči.

Kada nas nazoveš, ti imaš kontrolu. Možeš završiti poziv ili chat u bilo kojem trenutku. Ako nas želiš nazvati opet kasnije, tu smo za tebe svakim radnim danom, a e-mail nam možeš poslati bilo kada. Što nam više kažeš o tome što se događa i kako se osjećaš, to ćemo mi više moći razumjeti tvoju situaciju i pomoći ti, ali nam je važno da znaš da samo ti odlučuješ što ćeš nam reći.

 

Hoće li Hrabri telefon nekome reći što im ja ispričam?

Hrabri telefon je anonimno i povjerljivo mjesto. To znači da sve što kažeš ostaje između tebe i Hrabrog telefona. Jedino možemo reći nešto ako…

Mi želimo da si na sigurnom i zaštićen/a. Međutim, razumijemo i različite situacije u kojima se možda nalaziš. Ako postoji potreba da nekome kažemo, pokušat ćemo ti dati što više kontrole nad time što ćemo reći i što će se kasnije dogoditi. Zadnja stvar koju želimo je da ti bude još gore i to svakako pokušavamo izbjeći.

 

Kako nam se možeš javiti?

Postoji više načina na koje nam se možeš javiti pa možeš izabrati onaj koji ti je najugodniji i s kojim se osjećaš najsigurnije. On može ovisiti o tvom raspoloženju, temi razgovora ili vremenu koje imaš na raspolaganju.

Nazovi naš besplatni telefon na broj 116 111

Javi nam se na chat

Ne zaboravi, Hrabri telefon je tu za tebe!