Predstavljeni rezultati istraživanja “Mapiranje postojećih praksi na području zaštite djece i potrebe stručnjaka” na lokalnoj razini

Objavljeno: 28.06.2017

Hrabri telefon je, u sklopu svog zagovaračkog plana za 2017.-tu godinu, predstavio rezultate istraživanja “Mapiranje postojećih praksi na području zaštite djece i potrebe stručnjaka” u Rijeci 06.06.2017. godine te u Splitu 21.06.2017. godine. Predstavljanja su napravljena u suradnji s Hrvatskom udrugom socijalnih radnika.

Predstavljanje u Rijeci je provedeno u Domu za starije i nemoćne osobe Kantrida te je okupilo predstavnike Grada Rijeke, stručne radnike iz centra za socijalnu skrb Rijeka te socijalne radnike iz Doma za starije i nemoćne osobe Kantrida. Osim socijalnih radnika iz CZSS Rijeka, sudjelovao je psiholog i pravnik iz Tima za brak i obitelj.

Vesna Katalinić, Nacionalna koordinatorica Projekta, predstavila je Projekt s naglaskom na platformu Child Protection Hub. Nakon predstavljanja Platforme predstavila je rezultate istraživanja kroz pet istraživačkih pitanja. Sudionici su se uključivali sa svojim feedbackom nakon svakog pitanja, posebice stručnjaci iz Tima za brak i obitelj. Nakon rezultata, sudionici su popunili anonimni upitnik s ciljem dobivanja dodatnih informacija (kvantitativnog tipa) o istraživačkim pitanjima.

Komentari vezni uz istraživanje generalno su bili potvrđujući, socijalni radnici osjećaju se da su na udaru medija kad govorimo o negativnim komentarima, ne osjećaju podršku sustava te su preopterećeni brojem klijenata i birokracijom.

Predstavljanje u Splitu je prošlo u vrlo sličnom tonu, uz predstavnike Grada Splita i CZSS Split sudjelovali su i predstavnici CZSS Omiša, Knina i Otoka Brača. Smatramo da je predstavljanje održano u pravom trenutku, kada su socijalni radnici posebno pod okom javnosti zbog dva slučaja skrbništva nad djetetom među kojim je riječ o skrbništvu poznate hrvatske pjevačice. Postoji nezadovoljstvo stručnih djelatnika zbog sporog sustava, izostanka reakcije Ministarstva i zaštite struke.

Izvještaj sa predstavljanja dostaviti će se nadležnom Ministarstvu demografije, obitelji, mladih i socijalne politike, kao i Komori socijalnih radnika.

Hrabri telefon je korisnik institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i/ili razvoj udruge